Günümüzde tele pazarlama müşteriye satış yapma amaçlı gerçekleştirilir.
Fakat durum gün geçtikçe izin pazarlamaya yönelik değişmekte, şirketler artık
kendileri ile ilgilenen kitleye doğrudan erişmek ve kendi sadakat sistemleri
içerisine dâhil etmek istemekteler.
Sizlere daha önce gerçekleştirdiğim çağrı merkezi üzerinden
yeni müşteri kazanma projesi ve bu yönde bir çalışmalarımızdan bahsetmek
istiyorum. Özel bir şirketin bizde istediği, büyük bir müşteri veritabanına
sahip olmak ama bunu yaparken bizim eriştiğimiz müşterilerden onlarla çalışması
yönünde de bilgi vermemizdi. Önümüzde kısıtlı bir bütçe ve milyonlarca müşteri
adayı vardı. Bizden istedikleri bir dizi bilgi yetmezmiş gibi birde
kendilerinden bahsetmemiz ve müşterilerden izin almamızı istemekteydiler.
Üstelik bir ay gibi kısa sürede gerçekleştirmek zorundaydık. Ay bittiğinde 270.000
civarında müşteri adayı kazandırdık. Ve üstüne üstlük aynı ay içerisinde %4
gibi başarı oranıyla ürün satışı gerçekleştirdik.
Burada firmanın en büyük avantajı, maliyetleri düşürmek
açısından büyük bir kitlenin izinli şekilde bilgisini elinde tutması ve gelecekte
daha az maliyetle doğrudan müşteriye ulaşmış olmasıdır. İnternete, tv, e-posta,
SMS gibi mecralara harcanan paranın, reklamlara dönüşlerin karşılanmasında çağrı
merkezi maliyetlerini önlenmiş ve tüm ilgili müşterilere doğrudan erişim
sağlanmış olacaktır. Bu tabi bu başarının sırrı derinlemesine bir analiz ve
planlamadan geçmekteydi.
Teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder