Merhaba,
Telefonda görüştüğünüz müşteri temsilcisinin sesinin nasıl olmasını isterdiniz ?
Aslında bu sorunun cevabı çok basit. Gerçek!
Bizimle konuşan kişinin sesinin buğulu,genizden ,dolgun , yüksek tonlu ,düşük tonlu , düz, tiz olmasını istemeyeceğimizi düşünüyorum çünkü bizim için önemli olan karşımızda ki kişinin gerçekliğidir.
Bu nedenle gerillalar yaptıkları çağrı aktivitelerinin tümün de görüşmeye başlarken kendi sesleri ile başlarlar. Görüşmenin başlangıcında asla çok enerjik bir ses ile başlamazlar günlük konuşma sesi ile başlar ve görüşmenin gidişatına göre ses düzeyini arttırır ve azaltırlar. Konuşurken tempoda değişiklik olmaz ancak vurgulamalarda seslerini yükseltirler. İşte bu sayede anlatmak istedikleri kelimeleri daha anlaşılır kılarlar. Görüşmelerde duraklamadan konuşmak istemezler çünkü duraklamalar onlar için bir silahtır. Müşterinin düşünmesine izin vermek için duraklarlar ya da önemli bir konunun altını çizmek için duraklamaları kullanırlar.
Dinamik ses aralıkları kullanırlar bu da onlara anlatmak istedikleri konu hakkında etki yaratmayı sağlar. Eğitimlerde görüşmeye başladığımızda dinamik ses tonu ile başlamamız gerektiğini söylerler ama aslında dinamik bir ses tonu ile başladığımız görüşmenin enerji düzeyi sürekli aşağılara düşecektir. Bu nedenle ses aralığının ortalardan bir yerden başlamasını sağlamak daha sonra artan ve azalan ses düzeyiniz ile etki yaratmanızı sağlayacaktır.
Teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder