Satış dünyanın en eski ikinci mesleği olduğu söylenir, ama kavramlar değişiyor. Klasik "Hayırı cevap olarak kabul etmiyorum" cümlesinin yerini yeni bir satış bakış açısına ve yeni nesil profesyonellere bırakmaktadır.
Eski bir yöntem olan "ısrarcı olmak" artık "akıllı satış" kavramının gerisinde kalıyor. Akıllı satış bugün tüm e-posta, fax, telefon , SMS gibi teknolojileri kullanarak satışçıların daha aktif rol ve akılcı davranmasına yardımcı oluyor.
Diğer bir eski yöntem ise satış için teknikler oluşturmak ve onları ardı arkası gelmeyen müşteri adayları üzerinde uygulamaya çalışmaktır. Bu eski yöntem ise şimdiler de yerini doğru bakış açısı ile satışa bıraktığını düşünüyorum. Gerillalar pazarlama yaparken tek bir yolun veya yordamın olmadığını bilir ve alternatif çözümler üretir. Gerilla elindeki ürünü veya hizmeti potansiyel müşteriye satmak yerine ,müşterinin ne istediğini keşfetmeye çalışır ve onu satar. Bunu yaparken de eskiden olduğu gibi müşterinin karar mekanizmasına etki etmek yerine, müşterinin problemini çözmesine yardımcı olur.
Günümüzde müşteriler fiyatı düşük olanı değil değeri yüksek olanı almayı tercih ederler. Bu nedenle gerillalar fiyata odaklılık yerine kalite, uygunluk ve hizmet olarak değer yaratacak yeni yollar sunarlar. Fiyat üzerinden verilen savaşı yüksek değeri olan bir alan taşıyarak içinde bulunduğu savaştan galip ayrılırlar.
Eskiden olduğu gibi satışçılar gerçeklerin satışı bozmasına izin vermezken şimdi gerçek olmayanların ilişkiyi bozmalarına izin vermezler. Bu nedenle mevcut müşterileri ile aralarında itimat ilişkisi içerisindedirler ve yeni gelecek olan müşteri ilişkilerine de bu şekilde başlarlar. Çünkü aldatmak beyhudedir. Müşteri adaylarının ürün veya hizmetiniz hakkında doğru bilgiye ulaşmaları için günümüzde çok fazla imkan var.
Yazımın sonuna gelirken sizlere kuracağım son cümle "kazanmanın en büyük yolunun yaptığınız iş hakkında duyduğunuz heyecanı asla kaybetmemeniz gerektiğidir".
Teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder