1.Hazır olduğu her halinden belli bir metin.
Bugün yazılı olduğu her halinden belli görüşmeler müşteri adaylarının hevesini
kırmaya yetiyor.
kırmaya yetiyor.
Yeni düzende tercih edilen yol çok soru sormak ve müşterinin dikkatini çektiği
noktaları belirlemek.
noktaları belirlemek.
2.Ürünleri bilmeyen insanlar
Müşteri adayları çeşitli cevaplar almak isterken her aldıkları "bilmiyorum" olduğunda
güvensizliğin arttığı
güvensizliğin arttığı
aşikardır.
3.Konuşmanın bölünmesi
İzin verinde arayanlar konuşsun.! Müsaade edin müşterileriniz sözlerini
tamamlasınlar.!
tamamlasınlar.!
4.Fondaki gürültü
Görüşmelerin arka fonundan bir çok insanın konuştuğunu duyulduğunda Tele
Pazarlama firması tarafından arandığını biliyor. Oysaki müşteri kendisini özel ve tek
hissetmek ister.
Pazarlama firması tarafından arandığını biliyor. Oysaki müşteri kendisini özel ve tek
hissetmek ister.
5.Kötü telaffuz
Firmanın kalitesi ile konuşmayı gerçekleştiren kişi arasından bağlantı vardır. Dikkatli bir diksiyon
ve telaffuzla görüşmeyi fayda sağlayacak bir şekle getirebilirsiniz.
ve telaffuzla görüşmeyi fayda sağlayacak bir şekle getirebilirsiniz.
6.Boğaz temizleme
Görüşmeye başlamadan önce boğaz temizleme alışkanlığı rahatsız edicidir. Bazı
müşteriler bunu kaba bir davranış olarak kabul edebilirler. Ayrıca sürekli boğaz
temizlemekte sesiniz içinde zarar vericidir.
müşteriler bunu kaba bir davranış olarak kabul edebilirler. Ayrıca sürekli boğaz
temizlemekte sesiniz içinde zarar vericidir.
7.Kaba davranış
Kimse görüşmelerde "hatta bekleyin lütfen"(bir tuşa basılır ve müzik) kaba
davranışını kabul etmez.
davranışını kabul etmez.
"Lütfen faxlayın" , "E-mail gönderin", "Bilmiyorum" v.b emir cümleleri ile de
müşterilerimize kaba davranışlarda bulunamayız. Bu bizim onlarla olan ilişkimizin
devamlılığını engelleyecektir.
müşterilerimize kaba davranışlarda bulunamayız. Bu bizim onlarla olan ilişkimizin
devamlılığını engelleyecektir.
8.Bir başkasına yönlendirmek
Genellikle problemlerini çözmek için aradıklarında müşterilerin yaşadığı sürekli bir
telefondan diğer telefona aktarılmasıdır. Bunun yerine müşterinin iletişim bilgilerinin
alınması ve daha sonra ilgili departman ya da kişinin ulaşmasını sağlamak olmalıdır.
Dakikalarca hat bekleyen ve defalarca beklen bir müşteri bir daha sizinle çalışmak
istemeyecektir.
telefondan diğer telefona aktarılmasıdır. Bunun yerine müşterinin iletişim bilgilerinin
alınması ve daha sonra ilgili departman ya da kişinin ulaşmasını sağlamak olmalıdır.
Dakikalarca hat bekleyen ve defalarca beklen bir müşteri bir daha sizinle çalışmak
istemeyecektir.
9.Kötü bir zamanda aramak
Genelde aramaların %70 i kötü zamanda gerçekleşir, bu nedenle aramalarımız
gerçekleştirdiğimizde müşterilerimizin uygunluk durumunu ölçmek ve ısrarcı olmamak
gerekmektedir. Randevu ile aramak onların müsait oldukları zamanlar ve kendinizi daha uzun ve
rahat bir durumda ifade edeceğiniz anlamına gelir.
gerçekleştirdiğimizde müşterilerimizin uygunluk durumunu ölçmek ve ısrarcı olmamak
gerekmektedir. Randevu ile aramak onların müsait oldukları zamanlar ve kendinizi daha uzun ve
rahat bir durumda ifade edeceğiniz anlamına gelir.
10.Hayır’ı cevap olarak kabul etmemek
Her ne kadar Tele Pazarlama aramalarında itiraz karşılamanın satışları arttırdığı doğru olsa da
"Hayır"ın "asla" demek olmadığını sadece "Şimdilik hayır" anlamına geldiğini bilirler.
"Hayır"ın "asla" demek olmadığını sadece "Şimdilik hayır" anlamına geldiğini bilirler.
11.Bedava denilen şeyin bedava olmaması
İnsanlar alışveriş yaparken para harcayacaklarını bilirler aslında onlar için önemli
olan ne kadar harcayacakları ve karşılığında hangi değerde hizmet ve ya ürün
aldıklarıdır. Bu da bizim onlara "bedava" demek yerine faydaları sunuyor olmamız
gerektiğini anlatır.
olan ne kadar harcayacakları ve karşılığında hangi değerde hizmet ve ya ürün
aldıklarıdır. Bu da bizim onlara "bedava" demek yerine faydaları sunuyor olmamız
gerektiğini anlatır.
12.Müşteriyi hatalı yada aptal durumuna
Müşterilerin bizi aradıklarında onların bakış açılarını önceden biliyor olmamız bizim
onlara vereceğimiz hizmette çözüm odaklı olmamızı gerektirir. Bu nedenle garanti
süresi dolmuş bir ürün için müşteriye daha önce araması gerektiği bilgisi vermek
yerine ilgili servis merkezine ücretli onarım yaptırabileceği bilgisini vermek doğru
olur. Müşterileri aptal durumuna yada hatalı durumuna düşürmek bize itimat
onlara vereceğimiz hizmette çözüm odaklı olmamızı gerektirir. Bu nedenle garanti
süresi dolmuş bir ürün için müşteriye daha önce araması gerektiği bilgisi vermek
yerine ilgili servis merkezine ücretli onarım yaptırabileceği bilgisini vermek doğru
olur. Müşterileri aptal durumuna yada hatalı durumuna düşürmek bize itimat
kaybettirecektir. Unutmayın her zaman yardımcı olmalıyız.
13.Sonsuza kadar beklemede tutmak
Müşterinizi bekletmeye aldığınızda sizin ona verdiğiniz süre içerisinde onu bilgilendiriyor olmalısınız, yada her 20-30 saniyede bir onunla ilgilendiğinizi belirtin. Bu müşterin sizin belirlediğiniz o iğrenç müziği dinlemesi için bir sebep verecektir.
14.Bekletme kurallarına uymamak
"Hatta bekleyin lütfen" dedikten hemen sonra çekilmez bir müzik ve karşıdaki kişinin neden beklettiğini bilmemek, yada ne kadar bekleyeceğinizi bilmemek kadar kötü bir durum olamaz herhalde. Bu nedenle müşterilerinize her zaman ne kadar ve neden bekleyecekleri konusunda bilgi verin.
Teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder