Çağrı Merkezi ve Oyunlaştırma



Oyunlaştırma Nedir? Ne Değildir?
Oyun oynamak ile ilişkili kavramların ve eylemlerin oyun bağlamı dışındaki aktiviteler dahilinde kullanılarak bu aktivitelerin daha efektif ve faydalı geçmesini amaçlayan bir felsefe ve yöntemler bütünüdür. Oyunlaştırma her şeyden önce "oyun" değildir. Ancak oyunlarda kullanılan ödüllendirme sistemleri ve rekabet unsurlarını, dijital oyun tasarım tekniklerini de kullanarak iş dünyası başta olmak üzere oyun dışı unsurlara dahil edip, onları etkileşimli ve cazip hale getirmektir. SYS olarak oyunlaştırma konusunda danışmanlığını yaptığımız şirketlere bu farklılığı bilerek deneyimlerimiz aktarıyoruz.


Neden Oyunlaştırma?
Ülkemizde ortalama oyun oynama yaşının 37 ve yeni neslin sosyal mecralar ile birlikte oyun oynamaya daha yatkın olduğunu söyleyebiliriz. Bu bağlamda oyun felsefesinin oyun dışı durumlarda kullanılarak davranış ve operasyonel dönüşümü gerçekleştirmek için bağlılık, motivasyon, sadakat ve iş birliğini arttıran bir metodolojinin şirketiniz için doğru bir uygulama olacağını ifade edebiliriz.  SYS olarak daha önce yaptığımız araştırmalarda oyunlaştırma uygulamalarının bazı şirketlerde %25’e kadar verimliliğini artırdığını söyleyebiliriz.

Oyunlaştırma Modeli Hangi Bileşenlerden Oluşur?
Kazanımlar (Achievements): Oyuncuya daha önceden tanımlanan belirli bir görevi yerine getirme karşılığında verilen ödüllerdir.
Avatar (Avatar): Oyuncu karakterinin görsel olarak temsilidir.
Rozetler (Badges): Oyunlaştırma uygulamalarında gösterilen başarılarla elde edilen veya başarılan durumu temsil eden görsel öğelerdir.
Zorlu Mücadele (Boss fights): Seviye sonunda bir sonraki seviyeye atlayabilmek için aşılması gereken ve diğer mücadelelere göre daha zor olan meydan okumalardır.
Koleksiyonlar (Collections): Oyun içerisinde ödüller, rozetler gibi belirli şeyleri toplamaktır.
Savaşmak (Combat): Oyun içeresinde savaşmayı, mücadele etmeyi ve böylelikle rakibi yenmeyi ifade eder.
İçeriği serbest bırakmak (Content unlocking): Ön koşulları yerine getirdikten veya istenilen şeyi elde ettikten sonra oyun içerisinde belirli içeriğe ulaşabilme ifade eder.
Hediye verme (Gifting): Diğer oyunculara bir şeyleri veya sanal para gibi nesneleri hediye edebilmedir.
Lider cetveli (Leaderboards): Oyuncuların skorlarına göre yerleştikleri listedir.
Düzeyler (Levels): Oyuncunun oyun içerisinde ne kadar iyi olduğunu, düzeyini gösteren bileşendir. Oyuncu oyun içerisinde daha iyi oldukça düzeyi de artar.
Puanlar (Points): Oyun içerisinde yapılan eylemlerin puanlanması sürecidir. Düzeylerle puanlamanın yakın ilişkisi vardır.
Arayış (Quests): Oyun yapısı içerisinde özellikle yapılması beklenen, kazanımlara benzeyen bileşendir.
Sosyal grafikler (Social graph): Oyun içerisinde arkadaşları görebilmeye, onlarla etkileşime geçebilmeye olanak sağlayan oyunlaştırma bileşenidir.

Çağrı Merkezi Dijital Motivasyon Modelleri Nelerdir?
Çağrı Merkezlerinde uygulanacak modeller projenize göre değişiklik göstermektedir. Temel olarak ele alınması gereken öğretici ve rekabetçi modellerin oluşturulmasıdır.

Oyunlaştırma Tasarım Modeli Adımları Nelerledir?
Oyunlaştırma sistemi geliştirebilmek için gereken adımları açıklamaktadır.
1.      Amaçları belirlemek
2.      Hedef davranışları belirlemek
3.      Oyuncuları tanımlamak
4.      Etkinlik döngülerini planlamak
5.      Eğlence unsurunu unutmamak
6.      Uygun araçları işe koşmak

Oyunlaştırma ile Eğitim İlişkisi nedir?
Öncelikle oyunlaştırmanın bir öğrenme yöntemi değil, eğitim sürecinde öğrenmeyi daha çekici hale getirmeyi amaçlayan bir yaklaşım olduğunu söyleyebiliriz. Oyunlaştırma uygulamaların e-öğrenme ile kolayca entegre olabilmesi ile mikro öğrenimi kolaylaştırmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder