Bulut Çağrı Merkezi Yatırımı Yapmadan Önce Yapılması Gerekenler


Yeni trend’ler ile birlikte çağrı merkezlerinin de kullanımına sunulan bulut uygulamaları tercih ederken dikkat etmeniz gerekenleri sizinle paylaşıyorum.

  1. İlk yıl, ikinci yıl ve üçüncü yıllık maliyetlerinizi hesaplayın.
  2. İstenmeyen sürprizlerin önüne geçmek için servis sağlayıcı sözleşmelerini kontrol edin.
  3. Size özel verilerin korunması, fikri mülkiyet haklarının korunması ile ilgili servis sağlayıcının sözleşmesini kontrol edin.
  4. Yenileme ve yıllık artış oranlarını önceden belirleyin.
  5. Dakika, aylık, yılık ücretlendirme periyodundan size göre en doğru olanı belirleyin.
  6. Destek hizmetleri maliyetlerini kontrol edin.
  7. Servis sağlayıcı sözleşmesinde hizmet verememe durumları için cezai yaptırım belirleyin.
  8. Kurulum, geliştirme ve uyarlama süreleri ile ilgili net bilgi edinin.
  9. Uygulamalar çalışanlar tarafından çabuk ve kolay öğrenilebilecek mi test edin.
  10. Yardım ve kullanım kılavuzlarını okuyun.
  11. Servis sağlayıcının çözümler için inhouse ekibi var mı öğrenin.
  12. Servis uptime ve SLA standartlarını belirleyin.
  13. Servis sağlayıcı istisnalarını belirleyin.
  14. Servis sağlayıcı acil durum iletişim kanallarını belirleyin.
  15. SaaS modellerinde uygulamaları test edin.
  16. Realtime Monitoring testlerini yapın.
  17. Erişim ve iletişim altyapısını öğrenin.
  18. Internet hız ve yedek bağlantı mimarilerini kontrol edin.
  19. Güvenlik uygulamalarını kontrol edin.
  20. Diğer referanslar ve büyüklükleri kontrol edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder