Tele Pazarlama ile Müşteri adayı kazanma


Günümüzde tele pazarlama müşteriye satış yapma amaçlı gerçekleştirilir. Fakat durum gün geçtikçe izin pazarlamaya yönelik değişmekte, şirketler artık kendileri ile ilgilenen kitleye doğrudan erişmek ve kendi sadakat sistemleri içerisine dâhil etmek istemekteler.

Sizlere daha önce gerçekleştirdiğim çağrı merkezi üzerinden yeni müşteri kazanma projesi ve bu yönde bir çalışmalarımızdan bahsetmek istiyorum. Özel bir şirketin bizde istediği, büyük bir müşteri veritabanına sahip olmak ama bunu yaparken bizim eriştiğimiz müşterilerden onlarla çalışması yönünde de bilgi vermemizdi. Önümüzde kısıtlı bir bütçe ve milyonlarca müşteri adayı vardı. Bizden istedikleri bir dizi bilgi yetmezmiş gibi birde kendilerinden bahsetmemiz ve müşterilerden izin almamızı istemekteydiler. Üstelik bir ay gibi kısa sürede gerçekleştirmek zorundaydık. Ay bittiğinde 270.000 civarında müşteri adayı kazandırdık. Ve üstüne üstlük aynı ay içerisinde %4 gibi başarı oranıyla ürün satışı gerçekleştirdik.
Burada firmanın en büyük avantajı, maliyetleri düşürmek açısından büyük bir kitlenin izinli şekilde bilgisini elinde tutması ve gelecekte daha az maliyetle doğrudan müşteriye ulaşmış olmasıdır. İnternete, tv, e-posta, SMS gibi mecralara harcanan paranın, reklamlara dönüşlerin karşılanmasında çağrı merkezi maliyetlerini önlenmiş ve tüm ilgili müşterilere doğrudan erişim sağlanmış olacaktır. Bu tabi bu başarının sırrı derinlemesine bir analiz ve planlamadan geçmekteydi.  
Teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder