Bulut Çağrı Merkezi yatırımı yapmadan önce yapılması gerekenler nelerdir?




Yeni trend’ler ile birlikte çağrı merkezlerinin de kullanımına sunulan bulut uygulamaları tercih ederken dikkat etmeniz gerekenleri sizinle paylaşıyoruz.

1- İlk yıl, ikinci yıl ve üçüncü yıllık maliyetlerinizi hesaplayın.
2- İstenmeyen sürprizlerin önüne geçmek için servis sağlayıcı sözleşmelerini kontrol edin.
3- Size özel verilerin korunması, fikri mülkiyet haklarının korunması ile ilgili servis sağlayıcının sözleşmesini kontrol edin.

4- Yenileme ve yıllık artış oranlarını önceden belirleyin.
5- Dakika, aylık, yılık ücretlendirme periyodundan size göre en doğru olanı belirleyin.
6- Destek hizmetleri maliyetlerini kontrol edin.
7- Servis sağlayıcı sözleşmesinde hizmet verememe durumları için cezai yaptırım belirleyin.
8- Kurulum, geliştirme ve uyarlama süreleri ile ilgili net bilgi edinin.
9- Uygulamalar çalışanlar tarafından çabuk ve kolay öğrenilebilecek mi test edin.
10- Yardım ve kullanım kılavuzlarını okuyun.
11- Servis sağlayıcının çözümler için inhouse ekibi var mı öğrenin.
12- Servis uptime ve SLA standartlarını belirleyin.
13- Servis sağlayıcı istisnalarını belirleyin.
14- Servis sağlayıcı acil durum iletişim kanallarını belirleyin.
15- SaaS modellerinde uygulamaları test edin.
16- Realtime Monitoring testlerini yapın.
17- Erişim ve iletişim altyapısını öğrenin.
18- Internet hız ve yedek bağlantı mimarilerini kontrol edin.
19- Güvenlik uygulamalarını kontrol edin.
20- Diğer referanslar ve büyüklükleri kontrol edin.


Teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder